History badge

Pro vstup na tyto stránky Vám musí být více než 18 let.

Zadejte své datum narození.

den:
měsíc:
rok:

 

History badge Grapes Grapes leaf
Zrození italské ikony
Cinzano dědictví

Italská ikona, kterou dovedlo velké odhodlání zakladatelů značky Cinzano – bratrů Giovanniho Giacoma a Carla Stefana – z piemontských kopců až na značku světové úrovně. Každá kapka vermutu nebo šumivého vína Cinzano je prosycena téměř třemi stoletími odhodlání a vůle dosáhnout té nejlepší kvality a chuti.

1757
Zrození italské ikony

Počátek značky sahá do roku 1757, kdy byli bratři Carlo Stefano a Giovanni Giacomo Cinzano jmenováni členy turínského sdružení „Università dei Maestri Acquavitai e Confettieri“. Toto prestižní členství bylo uznáním prosperujícímu cukrářskému obchodu Carla Stefana, do kterého dodával Giovanni Giacomo zemědělské produkty z rodinných pozemků ležících za kopci v sousedním kraji Pecetto.

Co dělal takový cukrář? Cukrářství spočívalo v umění zpracovávat a využívat cukr, z velké části ke konzervování a úpravě různých druhů ovoce. Pokud byste vešli do obchodu bratrů Cinzano ve druhé polovině 18. století, našli byste tam nejen různé druhy ovoce v cukru, pralinek, bonbónů a dalších cukrovinek, ale i cukrových dekorací (někdy v podobě skutečných soch pro bohaté tabule), džemy, marmelády a želatiny, ale především sirupy, růžové oleje a likéry, které byly v té době velmi žádané. Právě v těchto letech bratři Cinzano jako cukráři a lihovarníci experimentovali s recepty na slazení a ochucování vín, což nakonec vedlo ke vytvoření jejich vlastního vermutu.

Turin
1776
Královské jmenování

V roce 1776 byli bratři Cinzano jmenováni dodavateli specialit na královský savojský dvůr. Jejich bottega (obchod) – nyní už na prestižní adrese Via Dora Grossa 18 (dnes ulice Via Garibaldi) v samém centru veškerého dění v Turíně, se rychle stal jedním z nejúspěšnějších rodinných podniků.

1830
Francesco Cinzano druhý

V roce 1830 převzal vedení rodinného podniku Francesco II., syn Francesca I. a vnuk Giovanniho Giacoma. Francescovi II. se díky otevřenému přístupu k novým věcem a skutečnému zápalu dařilo naplňovat své sny. Byl klíčovou postavou v dějinách značky Cinzano. Pokračoval v experimentech s vinicemi v Santa Vittoria d’Alba a dokázal využít mnoha příležitostí. A tak obliba ikonického nápoje rostla.

Polovina 19. století
Šumivá inovace

Jako dodavatelům královského dvora byl rodině Cinzano svěřen úkol. Toho se úspěšně zhostila, a tak se v polovině 19. století zrodilo jejich Spumante (šumivé víno) a podnik se rozšířil o jeho výrobu. Oblast Santa Vittoria d’Alba se stala centrem výroby produktů Cinzano a podnik byl připraven vyrůst z místního obchodu v globální značku.

1868
Společnost Francesco Cinzano & Compagnia

Francesco II. zemřel v roce 1868, poté, co pro značku Cinzano stihl zajistit další jmenování oficiálním dodavatelem královského dvora. Kormidla rodinného podniku se chopil jeho syn Enrico, který založil společnost Francesco Cinzano & Compagnia. Ta ukončila cukrářskou výrobu a zaměřila se především na úspěšný vermut.

1884
Mezinárodní výstavy a ceny

V roce 1884 zavedla společnost Cinzano na turínské výstavě Expo bezplatné ochutnávky. Na výstavě představili i zcela nové balení produktu. Ručně psané etikety byly nahrazeny modernějšími tištěnými, které prezentovaly úspěchy značky, včetně informace o jmenování dodavatelem královského dvora.

1898
Začátek reklamního věku

V rámci rozvoje reklamní strategie a v souladu s estetikou období přelomu 19. a 20. století označovaného jako Belle Époque začala společnost Cinzano využívat nová média a techniky, které tato doba nabízela. Od plakátů a pohlednic až po reklamy v novinách, jako byl v té době prominentní italský deník Telegrafo. Práce s umělci a ilustrátory byla v té době výsadou největších italských značek – a Cinzano stálo v čele tohoto trendu. Enrico a jeho bratr Emiliano spolupracovali s nejodvážnějšími umělci té doby, což umožnilo, aby se značka vyvíjela paralelně s populární kulturou.

1925
Kultovní červená a modrá

V roce 1925 představuje značka nové modro-červené logo. Červená symbolizuje vášeň, hrdost a zář. Modrá znamená ušlechtilost, tradici a hloubku Středozemního moře. Obě barvy společně představují italský charakter. Vzhůru směřující diagonální přímka mezi nimi symbolizuje rostoucí úspěch společnosti.

1943
Tajemství Santa Vittoria

Zatímco tovární prostory byly během II. světové války poškozeny bombardováním, sklepy v Santa Vittoria d’Alba, v nichž bylo uloženo více než milion lahví, nechali majitelé zazdít, aby je uchránili před nálety a zabavením německou armádou. Příběh inspiroval amerického spisovatele Roberta Crichtona k napsání románu „Tajemství Santa Vittoria“, podle kterého byl také v roce 1967 natočen film s Annou Magnaniovou, Virnou Lisiovou a Anthony Quinnem v hlavních rolích.

Šedesátá až osmdesátá léta
Cin Cin

Reklamy značky Cinzano se v letech 1957 až 1980 rozšířily do kin, rozhlasu a především televize, pro kterou vzniklo více než 230 nezapomenutelných reklam. K nejúspěšnějším patřily televizní reklamy ze 70. let s Leonardem Rossiterem a Joan Collinsovou (hodnocené jako jedny z nejlepších reklam všech dob), společně se znělkami s Ritou Pavone („Cin cin Cinzoda / una voglia da morir…“ – „Na zdraví, na zdraví Cinzoda / za to zemřít…“). „Cin cin“ se od té doby nejen v Itálii používá jako přípitek.

1999
Gruppo Campari

Značku Cinzano získává velká italská firma Gruppo Campari. Jejím záměrem je oživit a dál posílit tradiční značku, jejíž portfolio zahrnuje italská šumivá vína pro pohádkové okamžiky a vermuty pro aperitivy i koktejly. I po více než 240 letech zůstává Cinzano celosvětovým symbolem italské výjimečnosti.

2007
250 let italské ikony

Jen málo značek se může pochlubit nepřetržitou dvěstěpadesátiletou historií. Cinzano tento moment oslavilo kampaní a limitovanými edicemi, na jejichž tvorbě se podíleli umělci jako Selwyn Senatori, Eduard Erlikh, Angela Bornia, Alessandra Scandella a Ugo Nespolo.

2014
Vermut Cinzano 1757

Vzniká nová řada vermutů s názvem „1757“ inspirovaná historickými recepty rodiny Cinzano. Cinzano 1757 se rychle stává mezi špičkovými barmany jedním z nejuznávanějších vermutů pro jejich koktejlové kreace.

2017
Oslavy 260. výročí

V roce 2017 získávají šumivá vína Cinzano nový vzhled: dochází k přepracování etiket, balení i identity značky, inspirace přichází z tradice jména. Vzniká řada produktů s novým designem, které je moderní a atraktivní. Každá láhev dokonale ztvárňuje pozitivní energii a vitalitu, která charakterizuje značku Cinzano dalších 260 let. Výročí oslavila i jubilejní výstava v Turíně, která poprvé po téměř dvou desetiletích představila historická umělecká díla, láhve a značkové předměty Cinzano.